Headhunter – kto to jest i jak wykonuje swój zawód?
Znalezienie specjalisty stanowi problem dla pracodawców niezależnie od czasów. Nawet przy dużym bezrobociu takiego pracownika nie jest łatwo znaleźć. Pracodawca nie może liczyć tylko i wyłącznie na odzew wynikający z zamieszczonego ogłoszenia o pracy.
Ważne jest zrozumienie, kiedy i w jaki sposób można ułatwić sobie szukanie wyspecjalizowanego pracownika. W tym celu warto sprawdzić jak podchodzi do rekrutacji profesjonalista. Takim zawodowcem jest headhunter. Poniżej podpowiadamy czym naprawdę zajmuje się „łowca głów”.
Praca headhuntera – możliwości rekrutacyjne i znajomość zasad pozyskiwania pracowników
Headhunter w sposób niezwykle umiejętny podchodzi do szukania pracownika na zlecenie pracodawcy. Koncentruje się tylko i wyłącznie na takich ludziach, którzy w 100 % będą spełniać wymagania przedsiębiorcy. Aby osiągnąć cel headhunter musi posiadać nie tylko umiejętności i zdolności dyplomatyczne, ale przede wszystkim wiedzę, jak znaleźć igłę w stogu siana.
Pozyskiwanie przez „łowcę głów” pracowników wykwalifikowanych często opiera się o poszukiwania wśród osób już zatrudnionych. To powoduje, że headhunter musi skrupulatnie tworzyć bazy kontaktów tak, aby w odpowiednim czasie szybko znaleźć specjalistę i podjąć negocjacje.
Jakie cechy i umiejętności powinien mieć dobry headhunter?
Skuteczny headhunter musi posiadać komplet cech determinujących powodzenie w poszukiwaniach pracowników. Jedną z nich jest na pewno uczciwość oraz wysokie zdolności komunikacyjne. Taki człowiek powinien działać z wyczuciem i umieć przekonać nawet najbardziej opornego kandydata.
Wynajmując headhuntera przedsiębiorca może liczyć na to, że osoba taka będzie dyskretna oraz dobrze przedstawi kandydatowi ofertę. Zaangażowanie jest tutaj kluczowe, jak również to, że wyspecjalizowany headhunter powinien w danej branży dobrze się orientować. Niebagatelną i pożądaną cechą jest również doskonałe zorganizowanie i operatywność.
Jak działa headhunter i jak znajduje pracowników?
Zlecając poszukiwanie pracowników headhunterowi, przedsiębiorca musi przedstawić mu dobrze siebie i swoją działalność. Oferta pracy powinna przyciągnąć kandydata, ale przekonanie go o zmianie pracodawcy należy już do headhuntera. Dlatego też ”łowca głów” powinien sam w taką ofertę uwierzyć i umiejętnie ją przedstawić.
W pierwszych krokach headhunter znajduje odpowiedniego kandydata, a następnie podejmuje z nim rozmowy negocjacyjne. To na tym etapie musi doskonale wiedzieć jaką pracę, stanowisko i zakres obowiązków oferuje w imieniu swojego zleceniodawcy. Pełna kooperacja przedsiębiorcy i headhuntera jest tu kluczowa.
Może spodobać Ci się również:
Docieplenie poddasza to ważny krok w poprawie efektywności energetycznej domu. Docieplenie poddasza pozwala na znaczne obniżenie kosztów ogrzewania domu, ponieważ izolacja zapobiega ucieczce ciepła z pomieszczeń mieszkalnych przez dach. Warto…
Czytaj więcej