czwartek, 21 listopada 2024r.

Polerowanie samochodu – jak zrobić to dobrze wykorzystując system polerski?

photo 1498887960847 2a5e46312788cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyfHxjYXIlMjB2YXJuaXNoaW5nfGVufDF8MHx8fDE2NTM5MTgwMTkixlibrb 1.2.1q80w1080

Szlifowanie karoserii może pomóc w przywróceniu jej pierwotnego blasku. To doskonały sposób na wydobycie połysku ze starego lakieru bez konieczności ponownego malowania auta. Polerowanie stanowi również nieodłączny element malowania samochodu. Ten proces ułatwia nadanie karoserii właściwego koloru. Najczęściej do takich pracy wykorzystuje się systemy polerskie. Jak ich używać?

Polerowanie rozpoczynamy od czyszczenia karoserii

Jeszcze przed rozpoczęciem prac należy dokładnie oczyścić karoserię. Nawet najdrobniejsze pozostałości brudu czy ziarna piasku mogą zaburzyć pracę systemu polerskiego. Dlatego bezwzględnie na początku dokładnie myjemy pojazd, przeprowadzając kilkuetapowe czyszczenie.

Zawsze na początku spłukujemy luźne zanieczyszczenia strumieniem wody pod ciśnieniem. Taki zabieg pomaga pozbyć się większości zabrudzeń i nie uszkadza lakieru na karoserii. Następnie przechodzimy do klasycznego mycia, z wykorzystaniem detergentu. W ostatnim kroku osuszamy samochód i glinkujemy go, by pozbyć się najdrobniejszych zarudzeń. Przed rozpoczęciem polerowania możemy również odtłuścić powierzchnię auta.

Korzystaj z systemu polerskiego z rozwagą

Najczęściej do szlifowania powierzchni wykorzystywana jest szybkoobrotowa maszyna do polerowania samochodu. Takie rozwiązanie znacznie przyspiesza prace, jednak wymaga odrobiny wprawy. Zbyt duży nacisk na głowicę systemu może doprowadzić do przetarcia powłoki i powstawania uciążliwych hologramów. Jeśli z kolei będziemy trzymać polerkę zbyt luźno, praca może być mniej efektywna.

Odpowiedni sposób prowadzenia maszyny polerskiej to nie wszystko. Trzeba jeszcze stosować właściwe akcesoria polerskie z hurtowni. Podczas szlifowania najczęściej wykorzystuje się pasty i gąbki o dopasowanej twardości. Na początku stosuje się produkty o najwyższej gradacji ziaren, stopniowo przechodząc do tych z mniejszym ścierniwem.

Na koniec trzeba usunąć zabrudzenia

Choć pasty polerskie doskonale ścierają zewnętrzną warstwę lakieru, najczęściej z ich pomocą nie da się jeszcze uzyskać optymalnego efektu. Dlatego na samym końcu należy przeprowadzić czyszczenie, stosując mleczko polerskie. To preparat ze ścierniwem w postaci niewielkich ziaren z dodatkiem żywicy, która uzupełnia najdrobniejsze ubytki.

Karoserię szlifujemy zwykle do momentu uzyskania optymalnego połysku. W dalszej kolejności warto jeszcze zabezpieczyć karoserię, stosując standardowy wosk. W ten sposób stworzymy powłokę ochronną, która odizoluje lakier od otoczenia.

Może spodobać Ci się również:

photo 1571055931484 22dce9d6c510cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw2Nnx8bGF3fGVufDF8MHx8fDE2NjQ2MjM2MTEixlibrb 1.2.1q80w1080

Nielegalna praca w Niemczech – gdzie zgłosić? Dlaczego należy unikać pracy na czarno w Niemczech?

1 listopada 2023

Chęć większych zarobków to główny czynnik, który decyduje o wyjeździe za granicę. Porównując zarobki to właśnie w Niemczech, można osiągnąć znacznie większe wynagrodzenie, co pozwoli utrzymać nie tylko siebie, ale…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady