Jak skonstruować ofertę pracy, by znaleźć dobrego pracownika?
Znalezienie pracownika nie jest trudne, ale wiąże się z umiejętną selekcją kandydatów oraz cierpliwością. Pracowników poszukujących zatrudnienia nadal jest wielu, a niejednokrotnie są to właściwe osoby odpowiadające potrzebom pracodawcy. Jednakże znalezienie jednego wśród setek niespełniających wymogów osób wymaga wysiłku i opracowania dobrej strategii.
Warto wziąć pod uwagę kilka czynników warunkujących zainteresowanie ofertą pracy. Z całą pewnością pracodawca obwieszczając: „szukam pracownika” i nie wyszczególniając oferty narażony jest, albo na długie czekanie, albo na kandydatów niekompetentnych. W związku z tym do poszukiwania właściwej osoby należy się dobrze przygotować.
Gdzie szukać pracowników?
Lokalny Urząd Pracy jest miejscem, które teoretycznie powinno zagwarantować szybie zatrudnienie właściwej osoby. Jednakże w dzisiejszych czasach zdarza się często, że urzędy oferują małą liczbę kandydatów, co jest wręcz absurdalne w świetle teoretycznego bezrobocia. Gdzie więc szukać tych „bezrobotnych”?
Zacząć trzeba oczywiście od dobrego ogłoszenia zamieszczonego na portalu pracy. Takich miejsc jest wiele, warto wybrać popularny lub taki, który oferuje poza samym ogłoszeniem pomoc w znalezieniu pracownika. Takich rozwiązań też w internecie jest kilka i są zdecydowanie najbardziej efektywne.
Ogłoszenie o pracy – co warto w nim zamieścić?
Ogłoszenie musi być pozytywne w odbiorze, a to oznacza, że trzeba umiejętnie zachęcić potencjalnego fachowca do zwrócenia na naszą firmę uwagi. Warto tu zamieścić krótki opis, czym zajmuje się firma oraz w jaki sposób tworzy zgrany zespół ludzi. „Miła atmosfera” to warunek konieczny w dobrym ogłoszeniu.
Skuteczne działanie anonsu zapewni gwarancja umowy o pracę na stałe oraz adekwatna do wykonywanych obowiązków płaca. Pozytywny wydźwięk będzie też miało użycie w ogłoszeniu prostego języka, który w przyjazny sposób określi przyszłego pracodawcę. Istotne są szczegóły, a także wymagania, gdyż bez tego znalezienie fachowca nie będzie możliwe.
Rozwój osobisty i płaca, czyli jak skonstruować korzystną ofertę?
Szukanie dobrego pracownika opiera się na wykorzystaniu języka korzyści. Jest to często tożsame z „handlem” stanowiskiem pracy, a jak przystało na tą dziedzinę, „sprzedawca” musi umiejętnie przedstawić „produkt”. W ofercie powinno zatem znaleźć się to co będzie dla przyszłego pracownika istotne.
Jedną z takich rzeczy jest na pewno perspektywa rozwoju zawodowego. Obietnica kariery i podążające za tym korzyści materialne to najlepszy „wabik” na dobrego fachowca.
Może spodobać Ci się również:
Zakładanie spółki zazwyczaj wiąże się z koniecznością jej rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Jest to nie jedyna rzecz, na, którą musimy zwrócić uwagę. Jednak ten etap, jest bardzo ważny, jeśli…
Czytaj więcej