niedziela, 14 sierpnia 2022r.

Witamina C – ile dziennie? O jakiej porze przyjmować witaminę C?

photo 1584362917165 526a968579e8cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMXwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyfHxtZWRpY2luZXN8ZW58MXwwfHwixlibrb 1.2.1q80w1080

Zażywanie witaminy C ma bardzo korzystny wpływ na organizm człowieka. Wbrew pozorom tę witaminę, powinno się przyjmować nie tylko w celu poprawy odporności, ale również z wielu innych powodów. Jeżeli więc zdecydujemy się na przyjmowanie witaminy C, warto wiedzieć, jakie dawki są dopuszczalne i dlaczego nie powinniśmy zażywać większych ilości.

Witamina C – jak przyjmować?

To, jakie ilości witaminy C będziemy zażywać, jest kwestią indywidualną. Tutaj ogromne znaczenie ma wiek, płeć oraz nasza aktywność fizyczna. Poza tym zalecana dawka będzie także inna, jeżeli chodzi o dzieci, ponieważ w tym przypadku musi być ona dopasowana do wagi dziecka.

Każdy, kto planuje rozpocząć suplementację witaminy C, powinien wiedzieć, że dzienne zapotrzebowanie wynosi 1mg/1 kg. Oznacza to, że przyjmowanie zbyt małych lub dużych ilości witaminy C nie przyniesie żadnych rezultatów.

Witamina C na odporność jest przyjmowana przez wiele osób, które chcą zazwyczaj uniknąć infekcji. Regularne zażywanie preparatów zawierających tę witaminę oraz indywidualne dostosowanie dawki to ważny element, a więc ta kwestia powinna być omówiona z lekarzem lub innym specjalistą.

W jaki sposób przyjmować witaminę C?

Jeżeli już wiemy, ile powinniśmy przyjmować witaminy C w ciągu dnia, warto także wiedzieć, w jaki sposób ją przyjmować. Witamina C rozpuszcza się w wodzie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zażywanie jej przed posiłkiem.

Oczywiście w razie potrzeby witaminę C można także zażywać w trakcie posiłku. To kiedy należy przyjmować poszczególne witaminy, zależy przede wszystkim od tego, w jakich warunkach się one najlepiej wchłaniają. Witaminę C zgodnie z zaleceniami powinniśmy przyjmować rano, gdyż jest to najbardziej optymalny czas.

Witamina C, a naturalne jej źródła

Nawet najlepiej zbilansowana dieta może spowodować niedobory różnych witamin w organizmie człowieka. Zwiększona aktywność fizyczna, stres lub inne problemy mogą powodować niedobory wielu ważnych składników. W takiej sytuacji należy pomyśleć o suplementacji witaminy C, ponieważ nie zawsze jesteśmy w stanie sami dostarczyć wymagane jej ilości.

Dużo warzyw oraz owoców, które można spotkać w jadłospisie wielu osób, ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie, jednak pomimo tego mogą pojawić się braki w organizmie. Jeśli podejrzewamy, że w naszym organizmie jest zbyt mała ilość witaminy C, powinniśmy zrobić badanie, które pomoże nam określić, czy potrzebujemy dodatkowej suplementacji.

Może spodobać Ci się również:

Ogrzewanie nadmuchowe - wady i zalety. Czy warto z niego skorzystać?

Ogrzewanie nadmuchowe – wady i zalety. Czy warto z niego skorzystać?

9 października 2020

Ogrzewanie nadmuchowe jest alternatywą dla dominującego w Polsce ogrzewania wodnego. Jest popularne w Stanach Zjednoczonych, także w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Czym charakteryzuje się ogrzewanie nadmuchowe? W tradycyjnym…

Czytaj więcej